پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230209
چهارمحال و بختياري مجهز به امکانات پلاسمادرماني
تاریخ انتشار : 1399/03/31 10:13:43
نمایش : 1593
چهارمحال و بختياري در کنار متخصصان توانمند، به تجهيزات و امکانات لازم در حوزه پلاسمادرماني مجهز است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ مجيد شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري گفت: علاوه بر وجود متخصصان توانمند و با تجربه در حوزه پلاسمادرماني، اين استان به تمامي تجهيزات و امکانات لازم در اين حوزه مجهز است.
 
وي  افزود: روش پلاسمادرماني از روش‌هاي به نسبت قديمي است که پلاسماي فرد بيمار که نوعي پادتن به شمار مي‌رود پس از بهبودي به بدن بيمار ديگر تزريق مي‌شود.

شيراني با بيان اينکه روش پلاسمادرماني از روش‌هاي درماني پيشنهادي در کشور و دنيا است و در تعدادي از استان‌هاي کشور نيز تاکنون انجام شده است اضافه کرد: در استان چهارمحال و بختياري نيز نخستين عمل پلاسمادرماني بيماران مبتلا به کرونا در فروردين ماه امسال انجام گرفت که نتيجه آن موفقيت‌آميز بوده است.

وي  ادامه داد: روش پلاسمادرماني براي بهبود آن دسته از مبتلايان به ويروس کرونا که در وضعيت وخيمي هستند، کاربرد دارد و اگر چه در ارديبهشت‌ماه تعداد بيماران بدحال در استان روند نزولي داشت و نياز مبرم به پلاسمادرماني احساس نمي‌شد، اما اکنون هشت بيمار بدحال در بخش مراقبت‌هاي ويژه استان بستري هستند که مي‌توان با پلاسمادرماني بيماري آن‌ها را بهبود بخشيد.

شيراني با اشاره به اينکه از ابتداي شيوع ويروس کرونا تاکنون چندين عمل پلاسمادرماني در بيمارستان هاجر شهرکرد انجام گرفته است از بهبوديافتگان کرونا خواست: براي نجات و بهبودي ساير بيماران نسبت به اهداي پلاسماي خون خود اقدام کنند.

وي  گفت: تجهيزات پيشرفته و به کارگيري تمامي روش‌هاي بهداشتي به گونه‌اي است که بهبوديافتگان کرونا نبايد نگراني از بابت اهداي پلاسماي خون داشته باشند و با خيال راحت اقدام به اين کار خداپسندانه کنند و مطمئن باشند اين اقدام هيچ ضرري براي سلامتي آن‌ها ندارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري افزود: تاکنون کساني که اقدام به اهداي پلاسماي خون کرده‌اند، بيشتر از کارکنان و پرسنل مراکز درماني استان بوده‌اند و از مردم عادي کمتر کسي اقدام به اهداي پلاسماي خون کرده است که اين موضوع مي‌طلبد فرهنگسازي بهتري در اين حوزه شکل گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html